In Nederland leven we in een gigantisch vindingrijk land, waar veel uitvindingen vandaan komen. Maar ook veel nieuwe producten, machines en installaties. Maar hoe breng je die goed aan de man? Je kunt natuurlijk kiezen voor de reguliere marketingweg, maar je kunt ook kiezen voor nieuwe technieken, zoals in 3D producten promoten.
Alleen hoe werkt het precies? En het kan handig zijn? Daarvoor gaan wij je in dit artikel meer proberen te vertellen.
Hoe werkt 3D producten promotie?
Bij het 3D producten promoten wordt er begonnen door het desbetreffende product, machine, installatie in te scannen, waardoor het vervolgens digitaal kan worden bewonderd. Zo heb je de mogelijkheid om het bijvoorbeeld: in een kort animatiefilmpje te renderen, waarin alle aspecten van je producten worden getoond. En doormiddel van zo’n filmpje heb je ook gelijk interactie met je publiek en misschien wel potentiële klant.
Daarnaast kun je er ook voor kiezen om, bijvoorbeeld: 3D food in 360 graden te tonen. Zeker binnen de B2Csector, is het erg interessant. Waarom precies? Dat lees je hieronder.
Welke voordelen hangen eraan vast?
Het vroegere proces van ‘standaard’ productontwikkeling, is ontzettend tijdrovend, aangezien je in de beginfase het al veel tijd kost om ideeën te bespreken. Na deze verkenningsfase, is het zaak om het in eventuele 2D-schetsen verder te bespreken. Wanneer het product dan uiteindelijk d.m.v. verpakkingsfoto’s of mock-ups aan de klant gepresenteerd, zodat je het dan kunt aanschouwen. Klopt het toch niet helemaal? Dan kost een wijziging enorm veel moeite en het begint proces eigenlijk weer vanaf het begin.
Dus waarom zou je niet in 3D producten promoten? Met deze soort visualisatie kun je op elk moment, waar dan ook ter wereld de producten bekijken. Je hoeft niet de ‘ideale’ situatie te creëren of op de foto zetten, dus je kunt hetgeen wat je wil verkopen zelfs bij de mensen in hun huiskamer brengen. Waardoor mensen ook écht de tijd kunnen nemen om alles te bekijken.
Wil je een wijziging doorvoeren? Dan kan dat met de software vrij makkelijk worden aangepast, ook kun je de verschillende productfases goed in beeld brengen. Zodat eventuele kopers een goed beeld krijgen van de ontwikkelingsfase tot de productiefase.
Om af te sluiten heb je hierdoor ook een hoge vorm van kwaliteit en een ultieme merkervaring, zonder dat je de kans loopt om kwaliteit te verliezen. Ook is het voor consumenten erg interessant willen ze bijvoorbeeld: in een witgoedzaak een nieuwe koelkast aanschaffen. Dan kunnen ze wellicht, d.m.v. van een foto, die is omgezet in 3D de koelkast alvast in hun keuken bewonderen. Voordat ze over gaan tot de eventuele aankoop ervan. Dus 3D producten promoten, is in zekere zin écht de toekomst!