Interessante titel, mensen hoeven niet altijd online te zijn om online reclame te krijgen. Een rondje door het winkelcentrum levert al genoeg online reclame op terwijl je geen telefoon of tablet heb aangeraakt. En dat is de kracht van narrowcasting, zonder dat je er zo erg op let is er overal online reclame. Hoe dit in zijn werk gaat? Lees verder!
Het doel van narrowcasting
Kort gezegd meer aandacht krijgen voor je product of dienst. Maar dat is niet alles, er zijn 2 manieren van. De algemene doelgroep of een specifieke doelgroep bereiken, bij een algemene doelgroep kun je denken aan een smartphone advertentie, en bij een specifieke doelgroep diensten zoals verhuisservice reclame. Zo laat je dus mensen zonder dat ze daar al te veel aandacht aan besteden toch wat van je bedrijf zien. Handige manier van marketing als het op de juiste manier word uitgevoerd!
Hoe gaat dat in zijn werk?
Narrowcasting wordt meestal geuit in de vorm van een videowall of narrowcasting scherm. Dit zijn in principe net wat anders maar dan met digital signage software. De schermen worden opgehangen in bijvoorbeeld wachtruimtes of in winkelcentra, je kan er dus eigenlijk niet omheen. Door ze op de juiste hoogte te hangen en met felle kleuren te werken valt het goed op en trekt het sneller de aandacht, let wel op dat het zonlicht niet op het scherm weerkaatst.
Is narrowcasting voor mij geschikt?
Narrowcasting is in principe voor elk bedrijf of onderneming geschikt, als je meer bekendheid wilt of een product snel aan de markt brengen is dit een ideale manier. Deze schermen laten plaatsen is daarom dus ook een investering in plaats van een kostenpost, en zeker als de schermen op een goede locatie hangen. Het is dus aan te raden om dit zeker eens te overwegen!